Apuntes sobre los libros de texto en la enseñanza de la Lengua en Educación Primaria
Abstract
Apuntes sobre los libros de texto en la enseñanza
de la Lengua en Educación Primaria
Downloads
References
AA.VV. (2004): “Los libros de texto”, en monográfico revista Textos, nº 36.
Adam, J.M. (1992): Les textes: types et prototypes, Ed. Nathan, Paris.
Bronckart, J.P. (1985): Las ciencias del lenguaje: ¿un desafío para la enseñanza?, Ed. Unesco, Paris.
Gimeno Sacristán, J. (1988): El currículum: una reflexión sobre la práctica, Ed. Morata, Madrid.
Goikoetxea, M.J. (1995): “Pasado y presente de la Didáctica de la Lengua”, en Huarte de San Juan, Lingüística y Literatura, nº 1, pp. 25-57.
Lomas, C. (2004): “Los libros de texto y las prácticas de la educación lingüística”, en Textos, nº 36, pp. 15-32.
Pasquier, A. y Dolz, J. (1996): “Un decálogo para enseñar a escribir”, en Cultura y Educación, nº 2, pp. 31-41.
Zayas, F. y Camps, A. (1993): “La enseñanza de la Lengua. Innovación y reforma”, en Aula, nº 14.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All articles are published under a Creative Commons (BY-NC-ND 4.0) license. Each article will be assigned a DOI.
Authors retain copyright of their work and grant the journal the right to the first publication. Authors can sign additional agreements to non-exclusive distribution of the published version of the article (for example, in an institutional repository) as long as appropriate attribution to the original publication is provided. Articles can be uploaded to institutional repositories immediately after publication.
Electronic distribution of the articles (for example, academic social networks or personal webpages) is allowed and encouraged.
The journal reserves the right to publicise the work in social networks and other electronic means.