Expresión escrita: pilotajes, plantillas, atomización, análisis y aprendices de 6 años

Authors

  • Consuelo Allué Villanueva Universidad Pública de Navarra

Keywords:

Pilot work, planning of writings, 6-year old learners

Abstract

In this article we refer to some pilot work on writing in Primary and Secondary Education in which we have participated. We focus on the effectiveness of the use of templates for the planning of writings; we analyze (with examples) how they help learners to atomize their thought and how they contribute to metalearning. We offer an example of reduction of template to “micro-template”, we analyze two texts by 6-year old learners, and we emphasize the importance of the observation of learners’ work and the influence of their previous models.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Jimeno Capilla, Pedro (2009): La competencia comunicativa: producción de textos escritos, Gobierno de Navarra. http://www.educacion.navarra.es/portal/digitalAssets/47/47151_ESO2_Caorreciion_de_textos_escritos.pdf

Pérez López, Agustina (2007): “Explorando caminos”, en Biribilka, nº 6, Gobierno de Navarra. http://es.scribd.com/doc/27473191/1/EXPLORANDO-CAMINOS

Sanz, Ángel (2009): Orientaciones para la corrección de textos escritos. Evaluación Diagnóstica. Educación Primaria, Gobierno de Navarra. http://www.educacion.navarra.es/portal/digitalAssets/46/46899_EP4_Correccion_de_textos_escritos.pdf

Sanz, Ángel, Aldasoro, Eduardo, Allué, Consuelo y Sola, Mercedes (2009): Testu idatziak zuzentzeko orientabideak. Ebaluazio diagnostikoa, Lehen Hezkuntza, Gobierno de Navarra. http://dpto.educacion.navarra.es/publicaciones/pdf/korrekzion.pdf

Published

2012-04-08

How to Cite

Allué Villanueva, C. (2012). Expresión escrita: pilotajes, plantillas, atomización, análisis y aprendices de 6 años. Huarte De San Juan. Filología Y Didáctica De La Lengua, (12), 65–74. Retrieved from http://revista-hsj-filologia.unavarra.es/article/view/3237

Issue

Section

Estudios